onsdag 2 november 2011

Bara för att detta inlägg var så bra så dyker det även upp i denna bloggen.

Läs gärna den nya Bloggen: Tobbes Blogg 2

There is only ONE David Beckham
Vi är alla människor. Vi är alla unika. VI är alla olika men ändå så lika, vi har alla tio fingrar, tio tår, två armar, två ben. Vi är alla människor och vi är alla unika. Vi är lika på så olika sätt, det finns massor utav världsklass spelare ute i fotbollsvärlden men det finns bara en David Beckham. En unik man, det finns ingen som någonsin kommer att bli som Beckham är och en gång varit, det finns inte någon som ens kommer komma i närheten. Jag hade turen att växa upp med honom, Old Trafford, Manchester United ja till och med Sir Alex Ferguson. Allt känns fortfarande som en stor dröm, att gud sitter och leker med Tobias Hellquist, och väntar på att få nypa mig så hårt att jag tillslut vaknar ur en stor dröm. Detta är inte fallet, Jag finns här och nu, Jag lever här och nu och jag ser det andra ser. Jag ser David Beckham. En fantastisk fotbollsspelare med en högerfot som jag skulle offra min högra arm för att få.

Året är 1975 och Sveriges Television skulle detta året sända Pojken med Guldbyxorna för första gången som TV-Serie. Men under exakt samma år, den 2:a Maj 1975 så föddes en annan pojke, men denna pojke med guldfötter och hans namn var David Robert Joseph Beckham. Man visste nog inte redan då att denna lilla kille från Leytonstone i London skulle bli en av världens absolut bästa fotbollsspelare. Jag kommer ihåg då man varje helg satte sig och kollade på fotboll och man blev tillfrågad..."Vilket lag hejar du på då"..och varje gång var svaret det samma..."Lag? jag hejar på David Beckham" Jaa David Beckham var faktiskt anledningen till att jag Tobias Hellquist började hålla på Manchester United. Tänk er vilka spelare vi fått uppleva i den röda tröjan, Paul Scholes, David Beckham, Gary Neville, Ole Gunnar Solskjaer, Teddy Sheringham, Ryan Giggs, Roy Kean, Ruud Van Nistelrooy...ja jag skulle kunna sitta här hela dagen och berätta om alla dessa fotbollsspelare och det fantastiska är att jag bara är 17 år. Under mina fantastiska 17 år så har jag fått uppleva ett helt hav av fantastiska spelare och självklart Sir Alex Ferguson, denna gamla gnällgubbe som år ut och år in gör succé i Manchester United. En tränare av världsklass. Jag är trots allt bara 17 år så när jag säger att han är den bästa tränaren någonsin så är det ju självklart under min livstid. Men jag tror inte många säger emot mig när jag säger att han är den bästa Någonsin...vi hade ju självklart Matt Busby men det var utanför min livsgrad. Men tillbaka till David Beckham...

Man satt och glodde framför Tv-burken och såg att Beckham match efter match knorrade in frispark efter frispark, och inte bara på vilket sett som helst utan det var frisparkar av världsklass. Man visste att så fort denna fantastiska och otroligt snygga spelare stegade upp sina klassiska steg så visste man att nu är det mål. Beckham har varit, är och kommer alltid att vara min största idol. Det finns bara en som du och jag älskar det sett du är du på.

2003 var ett år då man bara ville gråta, allt var över. Unitedstjärnan var inte längre en Unitedstjärna. Han var borta, klar för Real Madrid. Grät floder, satt i min röda David Beckham tröja med nummer 7 på ryggen och seriöst grät. David Beckham skulle nu lämna den klubb som han "Föddes" i. Han hade gjort sitt, nu var det Real Madrids tur att få ta vara på denna fantastiska fotbollslirare. Beckham försvann sakta i horisonten när han lämnade England för Spanien. Men man slutade inte älska David, man fortsatte att avguda denna man. Jag kommer ihåg att jag hade stora posters på väggarna med David Beckham på, jag hade två tröjor upphängda på väggen. Kärleken till David fanns kvar, inte konstigt efter allt han gjort för Manchester United men framför allt, allt som han gjort för mig.

David Beckham du lämnade United men du lämnade aldrig mitt hjärta och dag ut och dag in så går jag och hoppas att du en dag tar på dig den röda tröjan och spelar Premier League fotboll men oss igen, Du är fan Bäst. David Beckham var dock tillbaka i den röda tröjan under sommaren 2011 då han spelade en avskedsmatch för Gary Neville som valde att lägga skorna på hyllan efter en helt makalös karriär i Manchester United.

David Beckham är inte bara känd som en stor fotbollspelare för oss fotbollsälskare utan han är känd i ren allmänhet av vilken unge som helst, det finns nog ingen...och då menar jag INGEN i hela världen som INTE vet vem David Beckham är, jag är helt seriös när jag säger så för denna fantastiska kille är känd bland både barn och vuxna och gamla..en fantastisk kille.

“I love little kids looking up to me, young players looking up to me, respecting me.”
David Beckham, du är och kommer alltid att vara min största Idol.

Tobias Hellquist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar