onsdag 1 juni 2011

Barcelona. Världens bästa men tråkigaste fotbollslag.


Det är över nu. Världsfotbollen är över. Vi har fått mästare i stora ligor, Barcelona i Spanien, Dortmund i Tyskland, AC Milan i Italien, Lille i Frankrike, Porto i Europa League och såklart vinnarna av det stora Champions League FC Barcelona. Det har varit riktigt roligt och vi har sett många nya storstjärnor så som Chicharito i United, David Luiz i Chelsea vi har spelare som Cavani, Pastore och många många mer men det är en spelare som verkligen visat att han är där uppe och är en av världens största och det är såklart Real Madrids egen nummer 7 som gjorde inte mindre en 40 mål....40 MÅL det är helt sjukt. Cristiano Ronaldo kan vara världens bästa tätt bakom Barcelonas Leo Messi och det visade han absolut när han på egen hand tillsammans med nya lekkamrater dominerade den spanska ligan. Han gjorde 40 mål och kunde nästan göra hattrick på beställning.

***

Och ändå så är det Barcelona som krossar ligan...det är inte ens roligt.  FC Barcelona gör en hel nation helt ointressant. Det är brutalt TRÅKIGT att kolla på spansk fotboll, för man vet att år efter år efter år så är det Barcelona som lyfter den där förbannade bucklan. Som sagt så gör Real sin bästa säsong på väldigt länge och ändå så krossar Barca, enligt mig så äre inte ens roligt. Barcelona förstör det roliga för oss Fotbollsälskare och ändå så gör de faktiskt inget fel. de spelar Underbar fotboll men vafan kom igen...FC Barcelona spelar världens vackraste fotboll och ändå så vill jag och säkert många mer skrota den. Jag ser hellre att Man United, Real Madrid eller till och med LIVERPOOL får dominera världen. MEN varför just FC Barcelona? jo för de lyckas bygga ett fantastiskt mittfält bestående av Xavi och Iniesta. Messi som är världens bästa spelare vore INGET utan Xavi. Och vem är jag att säga att Barca spelar tråkigt och icke underhållande fotboll....Jag är ingen men ingen kan ibland vara mycket. Nästa år blir det ingen spansk fotboll för mig för man vet att när ligan är över att Barcelona står som segrare.

Jag har inget emot Barca, ville bara säga det men däremot är jag emot att de är så förbannat bra. Men Barcelona ska ha ALL respekt som finns att ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar