söndag 8 maj 2011

Manchester United.

Manchester United är kanske ett av världens bästa lag, och också ett världens mest kända. I år har de chansen på både Premier League titeln och den stora Champions League titeln. Senare ikväll så möter Manchester United, Chelsea på Old Trafford. Som kan vara ett ganska så avgörande möte i årets upplaga av Premier League. Manchester united har helt klart fördel då man leder ligan med 3 poäng och har dessutom hemma match i dagens möte mot Chelsea. Man har dessutom slagit Chelsea tre gånger denna säsong med Champions League och Community Shield inräknat. Jag tror personligen att United klarar att hålla ut detta och gå upp ensamma på 19 titlar och går där med om Liverpool som i nuläget ligger på delad plats med United på 18. Men Manchester United är nog lite mera hungriga på Champions League titeln enligt mig. För Ferguson har sagt att han vill vinna en Champions League titel till innan han träder tillbaka och man vet aldig.. kanske är detta deras sista stora chans, innan han slutar. Om jag personligen skulle få välja att vinna ligan eller vinna Champions League detta året så måste jag säga att jag väljer Champions League alla dagar i veckan!!! Ingenting skulle kännas bättre en att få ta Champions League bucklan ifrån de filmande fjantarna i Barcelona, det skulle kännas mer en Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar