fredag 12 augusti 2011

Så slutar Premier League plats 1 till 4

























1. Manchester United


Manchester United var ska man börja? Manchester United är Englands mesta mästare med 19 titlar som man säsongen 2010/2011 tog. Tidigare låg man på delad ledning med Liverpool på 18 men nu är United ensamma på toppen och jag tror att det blir titel nummer 20 iår. Men som sagt så tror jag att et är väldigt många som kan "Sno" / hota United om ligatiteln och det laget som hotar mest är från samma stad men på den blåa sidan (Manchester City) Men en förlust av Edwin Van Der Sar, Paul Scholes, Wes Brown, John O´shea kan ta hårt på den starka manchesterklubben men jag tor nog att de är så rutinerade att de kan ta en 20 titel som i sånna fall skulle bli den 7:e på 2000-talet det skulle bli den 13:e på 20 år och det skulle bli den 20:e genom Historien är United redo för åter än ligavinnst?..jaa jag tror det.


Stjärnan i laget:
Wayne Rooney


Nyförvärv: Ashley Young (Från Aston Villa 2011)
                    David De Gea (Från Atleticho Madrid 2011)
                    Phil Jones (Från Blackburn 2011)


2. Manchester City
Manchester City som har värvat en massa stjärnor räknas enligt en massa experter som ett hot till ligaguldet...och eftersom att jag är en expert så tror jag det samma..hehe. Men ska Manchester City få kliva ut ur Manchester Uniteds skugga och lyckas med en ligavinnst?? Nja kanske helt möjligt men denna säsongen tror jag att Manchester United återigen vinner ligan men City lyckas komma 2:a och det lär inte skilja massa poäng men ändå några. Manchester City vann ju FA Cuppen förra året och fick ju därför chansen till att spela FA Community Shield där man i matchens sista spark (Bokstavligen) fick stryk mot Manchester United med 3-2.

Stjärnan i laget:
Carlos Tevez

Nyförvärv:
Gaël Clichy (Från Arsenal 2011)
                   Stefan Savic (Från Partizan 2011)
                   Sergio Agüero (Från Atleticho Madrid 2011)



3. Chelsea Football Club

När Chelsea vann ligan 2010 så trodde jag faktiskt att det var en ny dominant i Engelsk fotboll som skulle stiga fram. Efter att United vunnit ligan 6 gånger på 9 år från 2000 till 2009 så trodde jag att Chelsea skulle göra nått liknande. Men redan året därpå 2011 så var det Manchester United som åter igen vann ligan. Chelsea har ett av ligans absolut starkaste lag och med en ny Adré Villas-Boas som tränare så kommer man absolut vara ett stort hot till ligatiteln år 2012, men tyvärr så tror jag att båda Manchester lagen kommer att med dunder och brak gå igenom ligan och komma 1:a och 2:a.

Stjärnan i laget:
Didier Drogba

Nyförvärv: André Villas-Boas 
(Från Porto 2011)
                   
Romelu Lukaku (Från Anderlecht 2011)

                  

4. Liverpool Football Club
Liverpool är en av de största klubbarna i Engelsk Fotbolls-historia. De hade dock inte en så stark säsong i fjol då man slutade på en 6:e plats! Man slutade också säsongen innan på en 7:e plats, och allt efter att ha utmanat om ligatiteln i massor av år. Och jag tror att man är redo att dra fram den gamla stridsyxan igen och utmana om ligatiteln, dock tror jag bara att det blir en fjärdeplats eftersom att man har ett ganska nytt (MEN STARKT) lag som måste spela samman och försöka att få titlarna till Anfield igen.

Stjärnan i laget:
Steven Gerrard


Nyförvärv:
Stewart Downing (Från Aston Villa 2011)
                   Jordan Henderson (Från Sunderland 2011)
                   Doniéber Alexander Marangon (Från AS Roma 2011)
                   Charlie Adam (Från Blackpool 2011)
                   José Enrique (Från Newcastle 2011)
                 
                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar