tisdag 12 juli 2011

Semifinalen är bara mellanlandningen till den slutliga destinationen


ÄNTLIGEN!! jag trodde aldrig jag skulle säga detta men Damfotboll börjar fan bli intressant. Sverige dansar vidare och i Semifinalen möter man Japan som mot ALLA odds slog ut världsnationen Tyskland. Som tydligen inte hade förlorat en VM match på 12 år. Sverige som tidigare vunnit mot en av favoriterna USA ses nu också som favoriter nu. Och eftersom Brassarna är utslagna så tror alla att finalen kommer stå mellan Sverige och USA. Och eftersom att Sverige slog USA i gruppen så kan dom säkert slå dom igen. USA möter Frankrike i en semifinal som man ska lyckas vinna men skrällar kan hända det fick vi absolut se när Japan slog ut Tyskland. Sverige möter Japan imorgon Onsdag klockan 20:45 om jag minns rätt. Och jag hoppas verkligen att Sverige kan vinna och visa att vi är bra på något inom fotbollen. för vi kan ju inte precis hoppas på herr landslaget för dom har inte haft några stora framgångar genom de senaste åren. Dock så har vi en ny generation att se fram emot, med spelare som Gerndt, Mehmeti, Mollins och så vidare men tillbaka till damerna. Jag tror personligen de vinner mot japan med 2-0 och jag tror Dahlqvist sätter första målet. UsA slår Frankrike med 2-1 och vi får se Sverige - USA i en spännande final.

Allt för denna gång.

Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar